İhale dışı bırakılma; Kamu İhale Kanunu kapsamında belirlenen hükümlere aykırı davranma, işlem yapma veya bu hüküm şartlarına uymama neticesinde, ihaleden elenmedir. İhaleye katılmak isteyen kişinin, ihale dışı bırakılmasını gerektiren fiil ve davranışı ile hukuki durumu, idari veya cezai yaptırımları da beraberinde getirebilir. Bu kapsamda, 4734 sayılı Kamu İhale Kanun’un 11’inci maddesine göre ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılan, Kanunun 17’nci maddesinde belirtilen yasak fiil veya davranışlarda bulundukları tespit edilen aday ve istekliler ihale dışı bırakılır.  Yine Kanun’un 10’uncu maddesindeki hükümler gereğince; iflas eden, tasfiye halinde olan, işleri mahkeme tarafından yürütülen, konkordato ilan eden, işlerini askıya alan, iflası ilan edilen, alacaklılara karşı borçlarından dolayı mahkeme idaresi altında bulunan, kesinleşmiş sosyal güvenlik prim borcu ile kesinleşmiş vergi borcu olan, ihale tarihinden önceki beş yıl içinde, mesleki faaliyetlerinden dolayı yargı kararıyla hüküm giyen, ihaleyi yapan idareye yaptığı işler sırasında iş veya meslek ahlakına aykırı faaliyetlerde bulunduğu aynı idare tarafından tespit edilen, ihale tarihi itibarıyla, kayıtlı olduğu oda tarafından mesleki faaliyetten men edilmiş olan, idareler tarafından belirlenen bilgi ve belgeleri vermeyen veya yanıltıcı bilgi ve/veya sahte belge verdiği tespit edilen, aday ve istekliler ihale dışı bırakılırlar.

(Detaylı bilgi için KILIÇ HUKUK VE DANIŞMANLIK OFİSİ ile iletişime geçiniz. Tel: 0312 285 96 00)