İtirazen şikâyet dilekçesinde özetle;

İhalenin 05.12.2023 tarihinde gerçekleştirildiği ve tarafları üzerinde kaldığı, sözleşme tasarısında işe başlama tarihinin 01.01.2024, işin bitiş tarihinin 15.08.2024 olarak belirlendiği, sürecin uzaması nedeniyle itirazen şikayet başvurusu itibarıyla hizmetin üç aylık kısmının geçmiş olduğu, sözleşmeye davet yazısında ise teklif bedeli olan 9.485.000 TL üzerinden sözleşme yapılmasının hukuka aykırı olduğu, aynı şekilde kesin teminat bedeli, sözleşme damga vergisi, karar pulu ve on binde beş KİK payının da teklif bedel üzerinden değil, hizmetin kalan süresine ilişkin olması gereken 5.690.999 TL üzerinden ödenmesi gerektiği, bu nedenle sözleşmeye davet yazısının iptal edilerek belirtilen hususlar kapsamında yeniden düzenlenmesi gerektiği... iddialarına yer verilmiştir.

Başvuru sahibinin iddialarının Kurul tarafından değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki hususlar tespit edilmiştir:

Başvuru dilekçesinde işin başlama tarihinin ötelenmesi nedeniyle hizmet miktarının azalacağı ve sözleşme bedeli ile birlikte kısmi teminat vs. yükümlülüklerin yeniden hesaplanması gerektiği ifade edilmiş olsa da, yukarıda yapılan tespitler ışığında isteklinin teklif bedeli ile sorumlu olduğu, sözleşme, kesin teminat bedelleri, karar pulu, sözleşme damga vergisi ve KİK payının bu teklif bedeli üzerinden hesaplanması gerektiği anlaşılmış olup başvuru sahibinin aksi yöndeki iddiası yerinde bulunmamıştır. (Bkz. Kamu İhale Kurulunun 25.04.2024 tarihli 2024/UH.I-602 sayılı kararı).

(Detaylı bilgi için KILIÇ HUKUK ve DANIŞMANLIK OFİSİ ile iletişime geçiniz.)

İşin Süresi ve Miktarı Azalsa da Teminat ve Damga Vergisi, Teklif Bedeli Üzerinden Hesaplanır

Tem